Retourneren

Alles wat je moet weten over het retourneren van je product, vind je hier terug.

Heb je toch nog vragen? Stuur een mailtje via het contactformulier.

Kan ik mijn producten retourneren?

Ben je niet tevreden over je product om welke reden dan ook? Dan is het mogelijk om het te retourneren.

Aangezien ik een kleine onderneming ben, kan ik helaas de verzendkosten voor retourzendingen niet vergoeden en valt dit volledig onder eigen rekening.

Wat als mijn product schade heeft?

Indien je product tijdens de levering beschadigd is geraakt, stuur me een email met enkele foto’s als bewijs.
Ik zal een nieuw product naar je opsturen of je aankoopbedrag exclusief verzendkosten terugbetalen.

Hoe kan ik retourneren?

Volg deze stappen om je retourzending correct te verzenden:

Stap 1: Neem contact op via info@matelier.be en vermeld de reden van het retourneren. Laat ook zeker weten of je graag een nieuw product opgestuurd krijgt of je geld terug wilt.

Stap 2: Plaats de producten terug in hun originele verpakking en vervolgens in de verzenddoos. Zorg ervoor dat de producten zich in hun oorspronkelijke staat bevinden.

Stap 3: Breng je retourpakket naar het dichtstbijzijnde postkantoor en stuur het naar het volgende adres: Matelier, Leuvensesteenweg 22, 3390 TieltWinge. De kosten voor het retourneren van het pakket zijn voor eigen rekening. Bewaar de track & trace code van je retourzending goed totdat deze is verwerkt want het is een vereiste om in aanmerking te komen voor een terugbetaling.

Het aankoopbedrag exclusief de verzendkosten wordt terugbetaald naar de (bank)rekening/creditcard die is gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Houd er rekening mee dat de retourkosten jouw verantwoordelijkheid zijn. De terugbetaling kan tot 14 werkdagen na ontvangst van het retourpakket in beslag nemen. Als je met een creditcard hebt betaald, kan de verwerking iets langer duren.

Retourvoorwaarden

  • Retourneren is alleen mogelijk binnen de aangegeven retourtermijn van 14 dagen.

  • Zowel de kosten als het risico van verzending bij retournering zijn de verantwoordelijkheid van de afzender.

  • Om een snelle verwerking van je retourzending te garanderen, verzoek ik je om alle gewenste producten in één zending terug te sturen.

  • Ik accepteer retourzendingen alleen als de producten in originele staat verkeren, inclusief labels en verpakkingen. Beschadigde of gebruikte items worden geweigerd en teruggestuurd.

  • Zonder een track & trace code wordt er geen onderzoek gestart naar vermiste retouren. Zorg ervoor dat je een bewijs van verzending met een track & trace code hebt om in aanmerking te komen voor terugbetaling.

  • De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.

  • Als je bestelling niet klopt, los ik dit zo snel mogelijk voor je op! Neem contact met ons op via het e-mailadres info@matelier.be en vermeld duidelijk je naam, bestelnummer en de betreffende items. Op die manier kan ik je direct helpen en het probleem voor je oplossen!

Uitzonderingen:

Hou er rekening mee dat bepaalde producten, zoals gepersonaliseerde items, niet in aanmerking komen voor het retourneren.

Het is ook niet mogelijk om producten te ruilen. Wil je toch graag iets anders dan kan je een nieuwe bestelling plaatsen.

Winkelwagen